Ayşen Can'ın 'Mavi Seyir' sergisi sanatseverlerle buluştu

Ayşen Can'ın 'Mavi Seyir' sergisi sanatseverlerle buluştu

Ressam Ayşen Can’ın “Mavi Seyir” adını taşıyan yeni sergisi sanatseverlerle buluştu.

DENİZİ ve gemileri merkezine alarak insan hayatına fener olan eserleriyle tanınan ressam Ayşen Can’ın, 5'inci kişisel sergisi 'Mavi Seyir' Üsküdar The Bosphorus House’da kapılarını açtı. Yolculuk ve seyri buluşturan 54 eserin yer alacağı serginin amiral eseri ise yine Atatürk ve Türk ulusunu anlatan tablo oldu.

Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş ve eşi Barış Dedetaş’ın da hazır bulunduğu açılışta, DenizTemiz Derneği/TURMEPA Yönetim Kurulu Başkanı Şadan Kaptanoğlu, TMMOB Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri Odası (GEMİMO) Yönetim Kurulu Başkanı Müh. Yaşar Canca, İTÜ Denizcilik Fakültesi Mezunları Sosyal Yardım Vakfı (DEFAV) Yönetim Kurulu Üyesi Kaptan Kazım Bakan, Kıyı Emniyeti Kaptan ve Baş Mühendisleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kaptan Arslan Dede, Deniz Emniyet Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Müh. Kaptan Cahit İstikbal, TK Tuzla Tersanesi Genel Müdürü Levent Sorer, Nippon Paint Marine İş Geliştirme ve Ticari Satış Direktörü Cengiz Karabüber, Kuzey Marine Yönetim Kurulu Başkanı Emin Yaşacan, Çankırı Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Av. Selçuk Baydar, Çankırı Dernekler Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Önder Tozan ve Özkan Prodüksiyon Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özkan da sanatçıyı yalnız bırakmadı.

kaptan-mustafa-can-aysen-can-uskudar-resim-sergisi-055.jpg

"SANATI ÜSKÜDAR'A BEKLİYORUZ"

Ressam Ayşen Can, eşi Kaptan Mustafa Can, çocukları Nuri Mert Can ve Ceren Esin Can ile beraber kurdeleyi kesen 'denizci' Üsküdar Belediye Başkanı Sinem Dedetaş, Üsküdar’da denizi ve denizciliği anlatan daha çok sanat faaliyeti görmek istediklerini ve her konuda tüm sanatçılara kapılarının açık olduğunu söyledi.

sinem-dedetas-aysen-can-mavi-seyir-uskudar-resim-06.jpg

"SEYİR, DOĞUMLA BAŞLIYOR"

Son üç serginini merkezine ‘seyri’ koyan ressam Ayşen Can ise, insanın seyrinin doğumuyla başlayıp ölümüne kadar devam ettiği hatırlattı. Uzak yol gemi kaptanı olan eşiyle beraber altı yıl boyunca denizlerde yaşadığını, oğlunu da altı yaşına kadar gemilerde büyüttüğünü söyledi. Can, "Bu süre boyunca hem ülkelerin kültürlerini hem de gemide yaşamı uzun uzun seyrettim. Önceki iki sergim 'Sır-lı Seyir' ve 'Işığın Seyr-i'nde de yine eş zamanlı olarak bu iki eyleme atıf vardı. Zaman zaman birbirinin devamı gibi gözüken, aslındaysa hiç bitmeyecek bir yolculuğun seyrini tuvale aktarıyorum ve ‘seyir’ hep devam ediyor” dedi.

"ÇAPA HAYATA TUTUNMAKTIR"

Eserleriyle insan seyrini anlatırken gemilerin lumbuz, dümen, pusula ve çapa gibi parçalarını özellikle kullandığını dile getiren Can, “Gemiler aslında bir çok sorunun ve mutluluğun kısacası hayatın eş zamanlı olarak sıkıştırdığı demir yığınlardır. Örneğin çapa, zor zamanlarda geminin yardımına koşarak durmasını, durup düşünmesini sağlar. Yani bir bakıma gemiyi hayata bağlar. Pusula hayatınızın yönünü gösterir size. Yanlış pusula okuması sizi içinden çıkamayacağınız anlara götürür” dedi.

"BAĞIMSIZLIĞIN SEYRİ CUMHURİYET"

Bir Türk kadını olarak her sergisinde ulusal değerleri merkezine alan ana bir eser meydana çıkardığını belirten Can, “Önceki sergimde Atatürk ve Kartal İstimbotunu, ‘Geldikleri Gibi Giderler’ adlı eserimde anlatırken, bu sergimde ise Atatürk ve Türk Ulusu’nun O’na ebedi istirahatgahı Anıtkabir’de gösterdiği sevgi selini, ‘Ne Mutlu Türküm Diyene’ sözleriyle perçinliyorum. Bütün bu duruşumun altında ise yine bir seyir ama bu sefer bağımsızlığımız sonsuza kadar sürecek seyri olan Cumhuriyet’i yerleştiriyorum”

"EŞARP GELENEĞİNE DEVAM"

Sosyal sorumluluk projelerine de büyük önem veren Can, her sergisinde bir eserini eşarplara bastırıyor ve elde edilen geliri öğrencilere burs olarak ulaştırılması için İTÜ Denizcilik Fakültesi Mezunları Sosyal Yardım Vakfı (DEFAV) ve Çankırı Eğitim ve Kültür Vakfı’na aktarıyor. Can, ziyaretçilerden çok ilgi gören eşarp geleneğini bu sergisinde de devam ettirecek. Sergi, The Bosphorus House’da 12 Kasım 2024’e kadar açık kalacak.

aysen-can-mavi-seyir-uskudar-resim-044.jpg

DAİMİ KOLEKSİYONLARDA ESERLERİ BULUNUYOR

Ayşen Can’ın bir önceki sergisinin amiral eseri olan ve Atatürk ile Kartal İstimbotunu aynı eserde buluşturan “Geldikleri Gibi Giderler” adlı eseri yoğun ilgi görmüş hatta serginin açılmasından bir gün önce Türkiye’nin önemli tersanelerinden biri tarafından satın alınarak daimi koleksiyona katılmıştı. Bazı eserleri yine denizcilik firmaları ve denizcilik müzelerinin daimi koleksiyonlarında bulunan Can, halen çalışmalarını kendisine ait Şen Atölye’de sürdürüyor.

mavi-seyir-aysen-can-resim-011.jpg

HABERE YORUM KAT
UYARI: Okuyucu yorumları ile ilgili olarak açılacak davalardan Sözcü18.com sorumlu değildir.
Önceki ve Sonraki Haberler